§ Hemfrid

§ Hemfrid
Texten som vi misshandlade håller upp är citat vi alla fått höra av förövaren, ibland under många års tid. Det är dags att vända på detta nu!

Efterlysning!

Vi efterlyser gästbloggare eller någon som vill dela med sig av sin historia och erfarenheter gällande våld i nära relation. Du kan ha själv varit utsatt, en vän eller kanske ett barn som bevittnat våld mellan dina föräldrar. Du kanske själv varit en våldsverkare?
Tveka inte att informera samhället om hur det sett/ser ut just från DIN synvinkel!

lördag 21 december 2013

Misshandeln fortsätter...

...även efter uppbrottet med förövaren.

Denna gång är det samhället som står för den psykiska terrorn. Genom att inte stötta mig, ge mig skydd och larm.
Samhället, som inte väljer att lyssna på barnens utsagor gällande faderns våld.
Samhället, som genom nedläggningsbeslut efter nedläggningsbeslut sänder signaler till våldsutövare att deras beteende är okej.
Jag förstår de kvinnor som väljer att vända tillbaka. Jag har också haft de tankarna, dock inte denna gången. Denna gången finns ingen återvändo för mig. Men misshandeln fortsätter...genom stämningsansökningar och lögner som samhället sväljer med hull och hår.
Samhället som väljer förövarens parti. De har tagit ställning. De tror på honom, inte mig eller barnen.

Är det för att han är man och jag är kvinna?

Samhället:
Socialtjänsten
Familjerätten
Polisen
Tingsrätten
Åklagare
Skolpersonal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar